Як відрізнити лист Яндекс.Грошей від підробки: 7 головних ознак

  • Автор теми WebBiz
  • Дата створення
Статус
Закрита.
WebBiz

WebBiz

Вождь
Команда форуму
Администратор
Реєстрація
11.03.2014
Повідомлення
1,581
Репутація
214
Вік
34
Ми регулярно розповідаємо про основні способи захисту рахунку та комп'ютера - але шахраї вдосконалюють свої хитрощі, тому сьогодні ми знову пройдемося по основним ознаками фішингу.

Для тих, хто чомусь ще не знає: фішинг - це коли за допомогою фальшивих листів (наприклад, від імені Яндекс.Грошей) і підставних сайтів у користувачів виманюють паролі, дані карт і іншу інформацію для доступу до рахунку. Отримавши доступ, шахраї крадуть гроші, а якщо грошей на рахунку немає - можуть використовувати його як підставний в інших шахрайських схемах.

Фальшиві листи бувають дуже переконливими, але у них є спільні риси. Читайте, запам'ятовуйте і не піддавайтеся на обман.


1. Безграмотність

Кострубата російська мова, невірна пунктуація або її відсутність - перша ознака підробленого листа.

2. Адреса відправника

Обов'язково перевірте e-mail адресу відправника (у поштових програмах адреса може бути прихована за назвою, типу “Служба підтримки", і тільки розгорнувши заголовок детальніше, ви побачите e-mail) : листи від Яндекс.Грошей приходять з сервера @money.yandex.ru, а шахраї користуються безкоштовними поштовими службами або доменами, що імітують оригінал - щось на кшталт @moneyandex.com.

3. Терміновість

У листах фішери часто закликають діяти (пройти по посиланню, підтвердити операцію, «уточнити свої дані») як можна швидше, інакше буде пізно» («ваш рахунок буде заблокований» тощо). В Яндекс.Грошах в разі підозр ми завжди вживаємо заходів, паралельно намагаючись зв'язатися з власником рахунку.

4. Вкладені файли

Яндекс.Гроші не розсилають користувачам файли у листах. Таблиці паролів і аварійні коди завантажуються прямо з сайту, після авторизації в Яндексі та підтвердженням платіжним/одноразовим паролем.

5. Посилання на підставні сайти

Головне завдання фішера - вивудити дані для доступу до рахунку. Для цього вас переадресують на сайт, схожий на сайт Яндекс.Грошей, з формами для введення даних. Завжди звертайте увагу на посилання в листі, особливо якщо вони приховані під словами "детальніше", кнопками або картинками - перевірте, що за адреса там "зашита". Всі сервіси Яндекс.Грошей живуть на сторінках, що починаються на _money.yandex.ru. Якщо адреса відрізняється, а зміст листа вас турбує - зв'яжіться зі службою підтримки Яндекс.Грошей. Ні в якому разі не вводьте ніяких даних у форми на підробленому сайті.

6. «Ваш рахунок заблокований»

Яндекс.Гроші не розсилають повідомлень про блокування. Якщо сумніваєтеся, авторизуйтеся на _money.yandex.ru (тільки не переходьте по посиланню з листа) і спробуйте зробити платіж або переказ. У разі тимчасового припинення видаткових операцій ви побачите повідомлення про це на сайті.

7. Безкоштовний сир

"Ви виграли", "Вам надійшов переказ з протекцією" і т.д. - такі заголовки притупляють пильність. Якщо ви правда чекаєте спадщину з зарахуванням на рахунок в Яндекс.Грошах - просто зайдіть на наш сайт і перевірте баланс та історію операцій.

Якщо ви отримали лист-підробку від імені Яндекс.Грошей, перешліть його в нашу службу підтримки: ми приймаємо заходи по блокуванню підставних сайтів і повідомляємо інших користувачів про небезпеку. В своїй поштовій службі використовуйте функцію "Поскаржитися на спам" і напишіть у форму зворотного зв'язку про спробу шахрайства. У Яндекс.Пошті, наприклад, через лічені хвилини після скарги в таку форму у всіх користувачів, що отримали аналогічні листи, з'явиться попередження:


Якщо ви зрозуміли, що вас обдурили, як можна швидше зв'яжіться зі службою підтримки Яндекс.Грошй (вказавши тему "Шахрайство") та змініть паролі. А краще прямо зараз і перейдіть на одноразові SMS-паролі і випустіть аварійні коди. На всяк випадок.
 
Статус
Закрита.
Назад
Зверху