К
Копирайтер
Новичок
- Реєстрація
- 28.03.2016
- Повідомлення
- 1
- Репутація
- 0
Мене звуть Євген, я копірайтер і email-маркетолог. Допомагаю підприємцям виділятися на ринку і заробляти більше завдяки продающим текстам.
Я ціную Ваш час, тому відразу до справи.
Сьогодні хочу поділитися чек-листом, який я склав пару місяців назад. Робив для себе, щоб перевіряти і покращувати тексти, які пишу клієнтам.
Чек-лист дуже короткий - всього 8 пунктів. Пройтися по них не забере у Вас більше 5-7 хвилин і дозволить зробити навіть з самого "так собі" тексту цукерку
Отже, поїхали:
1. Перечитати, перевірити на помилки, описки
Згоден, звучить "до не можна" банально і очевидно. Різниця, як зазвичай, в одному - всі знають, ніхто не робить. Не потрапляйте в цю статистику
2. Перевірити чи немає повторень, тавтології
Ще одна поширена неуважність. "Користуючись нагодою, хочу скористатися можливістю ..."; "Хочу відповісти на наступне питання, яке звучить наступним чином ..." і т.д.
Приклади трохи перебільшені, є таке. Але це не означає, що навіть таку "жесть" неможливо побачити в текстах на просторах Рунету.
Я вже мовчу про кілька "Ви", "Вам", "Ваші" в 1 реченні...
Вирішується проблема з повтореннями досить просто - Ви або перебудовуєте фразу, або підбираєте синоніми.
3. Прочитати текст вголос
Є таке правило, яким особисто я регулярно користуюся (і Вам раджу): при написанні будь-якого тексту, представляйте, що спілкуєтеся з людиною в реальному часі.
Читання вголос - відмінний спосіб почути, як звучить Ваша "писанина". Схожа вона на живе звернення, спілкування з реальною людиною? Або здається, ніби текст писав робот, використовуючи бездушні слова, фрази і кліше?...
4. Перевірити як чергуються короткі і довгі речення, чи немає занадто багато довгих
У кожного тексту (хорошого) повинен бути свій ритм. Музикальність, якщо хочете.
Щоб не вантажити Вас складними деталями, раджу запам'ятати просте правило: 1 довге речення на 3 коротких.
5. Перевірити, чи відповідають підзаголовки тексту (якщо вони є) такими формулами:
- Питання. Угадуємо питання клієнта щодо продукту/послуги, задаємо і відповідаємо на них
- Затвердження. Дати таке твердження, щоб людина сказала "Так ну ладно! Як це?! А ну-ка розкажіть мені..."
- Смачна цитата з самого тексту як підзаголовок
6. Перевірити чи використовується прийом "2 прикметники"
Це скоріше дод. фішка, яка, тим не менш, здатна посилити Ваш текст.
Правило дуже просте: при використанні прикметників, замість стандартного одного, ставити два.
Наприклад: "красива і вільна дівчина", "новий і недорогий", "маленький зате..." і т.д.
І ще важливий момент щодо прикметників: будьте з ними обережні. Не переборщіть. Будь-який прикметник - це ЛИШЕ Ваша суб'єктивна оцінка товару/послуги/ситуації. Пам'ятайте про це.
7. Перевірити дієслова, замінити звичайні на енергійні
Теж дуже просте, але дієве правило: беремо будь-яке звичайне дієслово (йти; їсти; сміятися) - вбиваємо його в Google із запитом "синоніми" - підставляємо "соковиті" синоніми замість стандартних нудних дієслів (йшов підстрибом, йде на хитких ногах, заповз, пришльопав; запихав в себе їжу, ковтнути як качка; реготав, реготав як кінь, сміявся)
Тут, знову ж таки, без фанатизму. Не потрібно замінювати КОЖЕНЕ дієслово. Але помінявши парочку - вже отримаєте +10 до жвавості і енергійності тексту.
8. Розбивати текст влучними слоганами, цитатами
Відразу обмовлюся - якщо доречно. Чесно, особисто я можу "запхати" доречні цитати в практично будь-який текст. Ось люблю це робити
Але все ж, це не завжди доречно.
Будьте уважні, перевіряйте свої тексти (або тексти своїх копірайтерів).
З побажаннями натхнення та продающих текстів,
Євген Литвиненко
Copywriter, email-маркетолог
Я ціную Ваш час, тому відразу до справи.
Сьогодні хочу поділитися чек-листом, який я склав пару місяців назад. Робив для себе, щоб перевіряти і покращувати тексти, які пишу клієнтам.
Чек-лист дуже короткий - всього 8 пунктів. Пройтися по них не забере у Вас більше 5-7 хвилин і дозволить зробити навіть з самого "так собі" тексту цукерку
Отже, поїхали:
1. Перечитати, перевірити на помилки, описки
Згоден, звучить "до не можна" банально і очевидно. Різниця, як зазвичай, в одному - всі знають, ніхто не робить. Не потрапляйте в цю статистику
2. Перевірити чи немає повторень, тавтології
Ще одна поширена неуважність. "Користуючись нагодою, хочу скористатися можливістю ..."; "Хочу відповісти на наступне питання, яке звучить наступним чином ..." і т.д.
Приклади трохи перебільшені, є таке. Але це не означає, що навіть таку "жесть" неможливо побачити в текстах на просторах Рунету.
Я вже мовчу про кілька "Ви", "Вам", "Ваші" в 1 реченні...
Вирішується проблема з повтореннями досить просто - Ви або перебудовуєте фразу, або підбираєте синоніми.
3. Прочитати текст вголос
Є таке правило, яким особисто я регулярно користуюся (і Вам раджу): при написанні будь-якого тексту, представляйте, що спілкуєтеся з людиною в реальному часі.
Читання вголос - відмінний спосіб почути, як звучить Ваша "писанина". Схожа вона на живе звернення, спілкування з реальною людиною? Або здається, ніби текст писав робот, використовуючи бездушні слова, фрази і кліше?...
4. Перевірити як чергуються короткі і довгі речення, чи немає занадто багато довгих
У кожного тексту (хорошого) повинен бути свій ритм. Музикальність, якщо хочете.
Щоб не вантажити Вас складними деталями, раджу запам'ятати просте правило: 1 довге речення на 3 коротких.
5. Перевірити, чи відповідають підзаголовки тексту (якщо вони є) такими формулами:
- Питання. Угадуємо питання клієнта щодо продукту/послуги, задаємо і відповідаємо на них
- Затвердження. Дати таке твердження, щоб людина сказала "Так ну ладно! Як це?! А ну-ка розкажіть мені..."
- Смачна цитата з самого тексту як підзаголовок
6. Перевірити чи використовується прийом "2 прикметники"
Це скоріше дод. фішка, яка, тим не менш, здатна посилити Ваш текст.
Правило дуже просте: при використанні прикметників, замість стандартного одного, ставити два.
Наприклад: "красива і вільна дівчина", "новий і недорогий", "маленький зате..." і т.д.
І ще важливий момент щодо прикметників: будьте з ними обережні. Не переборщіть. Будь-який прикметник - це ЛИШЕ Ваша суб'єктивна оцінка товару/послуги/ситуації. Пам'ятайте про це.
7. Перевірити дієслова, замінити звичайні на енергійні
Теж дуже просте, але дієве правило: беремо будь-яке звичайне дієслово (йти; їсти; сміятися) - вбиваємо його в Google із запитом "синоніми" - підставляємо "соковиті" синоніми замість стандартних нудних дієслів (йшов підстрибом, йде на хитких ногах, заповз, пришльопав; запихав в себе їжу, ковтнути як качка; реготав, реготав як кінь, сміявся)
Тут, знову ж таки, без фанатизму. Не потрібно замінювати КОЖЕНЕ дієслово. Але помінявши парочку - вже отримаєте +10 до жвавості і енергійності тексту.
8. Розбивати текст влучними слоганами, цитатами
Відразу обмовлюся - якщо доречно. Чесно, особисто я можу "запхати" доречні цитати в практично будь-який текст. Ось люблю це робити
Але все ж, це не завжди доречно.
Будьте уважні, перевіряйте свої тексти (або тексти своїх копірайтерів).
З побажаннями натхнення та продающих текстів,
Євген Литвиненко
Copywriter, email-маркетолог