Neron
Пользователи
- Реєстрація
- 12.04.2014
- Повідомлення
- 384
- Репутація
- 24
- Вік
- 33
Багато хто з нас чули про таке поняття як Бізнес-план. Ось і давайте поговоримо про те, що це таке і як його краще скласти, які застосувати прийоми щоб потенційний інвестор погодився вкласти свої гроші.
Перше, що варто знати-це те, що будь-який бізнес план складається за стандартом бізнес-плануванням UNIDO. Тобто, ваш план повинен мати чітку структуру.
А саме:
1. Ваше резюме.
2. Опис майбутнього вашого підприємства або фірми. В якій галузі ви будете працювати.
3. Опис чим саме ви будете займатися. Що саме будете продавати або які послуги надавати.
4. Конкретний опис системи збуту або надання послуг.
5. Виробничий план.
6. План організації вашої діяльності.
7. Фінансовий план.
8. Спрямованість і ефективність проекту.
9. Всі ризики і надані гарантії.
Щоб було трохи зрозуміліше про що йшла мова вище опишу трохи докладніше деякі пункти.
Резюме - це короткий опис усього проекту і усіх нижче викладених пунктів. Тобто перше, що читає потенційний інвестор.
Так він людина зайнята, він не стане перечитувати відразу все те, що ви принесли. Він хоче відразу побачити головні аспекти. Що за проект, скільки грошей від нього хочуть, коли ви зможете їх віддати і які гарантії того, що ви їх віддасте. Тому варто його написати так, щоб вам самому захотілося вкласти туди гроші якщо б ви були на місці інвестора.
У другому пункті обов'язково треба вказати фінансово-економічні показники, перспективу на майбутнє.
У третьому пункті дайте повний опис вашої діяльності або виду продукції, бажано навіть вказати які методи або обладнання при цьому будуть використані.
Четвертий пункт містить пробну інформацію про те, як ви будете поширювати свою продукцію, чим залучите клієнта, як утворюються ціни тощо.
П'ятий пункт - це повний опис системи виробництва, тобто в якому приміщенні буде знаходиться ваше підприємство, яке обладнання буде використано, кількість персоналу, постачальники і строки поставок.
Шостий пункт - вказується хто входить до керівного складу, хто чим займається і їх зарплата.
У пункті фінанси зрозуміло з назви, що тут має бути все описано про фінанси. Дохід, витрати, поточний баланс, джерела фінансування. Заробітня плата, собівартість продукту, витрати на комунальні та інші послуги.
У пункті ризики і гарантії ви відповідно описуєте всі можливі ризики, а так само дії у випадку форс-мажорних обставин. Як саме ви збираєтеся повертати гроші в разі невдалої реалізації проекту.
Не забудьте присвятити окремий розділ у бізнес-плані конфіденційності. У цьому розділі ви можете вказати про те, що потенційний інвестор зобов'язується не розголошувати дані бізнес-плану у випадку відмови, а так само не використовувати в особистих цілях. Указати вимогу про повернення бізнес-плану назад автору в разі відмови.
Як кажуть, зустрічають по одягу, а проводжають по розуму. Ось і ми з вами давайте поговоримо про те, що ж варто робити, щоб бізнес-план привернув увагу інвестора. Я знаю кілька правил. Наприклад: бізнес-план не повинен перевищувати дві сторіноки машинописного тексту.
Як я говорив, інвестор зайнята людина і витрачати час на прочитання твору він не стане. Скоріше навіть в руки не возьме. Постарайтесь зробити гарний титульний, тобто перший лист. Дуже добре якщо його буде прикрашати емблема вашої фірми. Так ж має бути помітна і лаконічна назва вашої фірми підприємства. Але звичайно з приводу емблеми та назви краще не пошкодувати грошей і звернетеся до спеціалстів. А ось з приводу складання самого бізнес-плану, краще ні до кого не звертатися. Тільки ви самі знаючи всю специфіку вашого проекту, зможете абсолютно точно викласти те, що вам необхідно.
Так, щоб інвестор навіть не засумнівався в тому, що ваш проект кращий з усіх подібних і не боїться конкуренції. Обов'язково не забудьте вказати контактні дані. Фактичну адресу і дані вас самих і начальницького персоналу. Телефон, факс, поштову скриньку, адресу місця знаходження.
А які хитрощі знаєте ви, для залучення уваги інвестора? Ділимося секретами і досвідом.
Перше, що варто знати-це те, що будь-який бізнес план складається за стандартом бізнес-плануванням UNIDO. Тобто, ваш план повинен мати чітку структуру.
А саме:
1. Ваше резюме.
2. Опис майбутнього вашого підприємства або фірми. В якій галузі ви будете працювати.
3. Опис чим саме ви будете займатися. Що саме будете продавати або які послуги надавати.
4. Конкретний опис системи збуту або надання послуг.
5. Виробничий план.
6. План організації вашої діяльності.
7. Фінансовий план.
8. Спрямованість і ефективність проекту.
9. Всі ризики і надані гарантії.
Щоб було трохи зрозуміліше про що йшла мова вище опишу трохи докладніше деякі пункти.
Резюме - це короткий опис усього проекту і усіх нижче викладених пунктів. Тобто перше, що читає потенційний інвестор.
Так він людина зайнята, він не стане перечитувати відразу все те, що ви принесли. Він хоче відразу побачити головні аспекти. Що за проект, скільки грошей від нього хочуть, коли ви зможете їх віддати і які гарантії того, що ви їх віддасте. Тому варто його написати так, щоб вам самому захотілося вкласти туди гроші якщо б ви були на місці інвестора.
У другому пункті обов'язково треба вказати фінансово-економічні показники, перспективу на майбутнє.
У третьому пункті дайте повний опис вашої діяльності або виду продукції, бажано навіть вказати які методи або обладнання при цьому будуть використані.
Четвертий пункт містить пробну інформацію про те, як ви будете поширювати свою продукцію, чим залучите клієнта, як утворюються ціни тощо.
П'ятий пункт - це повний опис системи виробництва, тобто в якому приміщенні буде знаходиться ваше підприємство, яке обладнання буде використано, кількість персоналу, постачальники і строки поставок.
Шостий пункт - вказується хто входить до керівного складу, хто чим займається і їх зарплата.
У пункті фінанси зрозуміло з назви, що тут має бути все описано про фінанси. Дохід, витрати, поточний баланс, джерела фінансування. Заробітня плата, собівартість продукту, витрати на комунальні та інші послуги.
У пункті ризики і гарантії ви відповідно описуєте всі можливі ризики, а так само дії у випадку форс-мажорних обставин. Як саме ви збираєтеся повертати гроші в разі невдалої реалізації проекту.
Не забудьте присвятити окремий розділ у бізнес-плані конфіденційності. У цьому розділі ви можете вказати про те, що потенційний інвестор зобов'язується не розголошувати дані бізнес-плану у випадку відмови, а так само не використовувати в особистих цілях. Указати вимогу про повернення бізнес-плану назад автору в разі відмови.
Як кажуть, зустрічають по одягу, а проводжають по розуму. Ось і ми з вами давайте поговоримо про те, що ж варто робити, щоб бізнес-план привернув увагу інвестора. Я знаю кілька правил. Наприклад: бізнес-план не повинен перевищувати дві сторіноки машинописного тексту.
Як я говорив, інвестор зайнята людина і витрачати час на прочитання твору він не стане. Скоріше навіть в руки не возьме. Постарайтесь зробити гарний титульний, тобто перший лист. Дуже добре якщо його буде прикрашати емблема вашої фірми. Так ж має бути помітна і лаконічна назва вашої фірми підприємства. Але звичайно з приводу емблеми та назви краще не пошкодувати грошей і звернетеся до спеціалстів. А ось з приводу складання самого бізнес-плану, краще ні до кого не звертатися. Тільки ви самі знаючи всю специфіку вашого проекту, зможете абсолютно точно викласти те, що вам необхідно.
Так, щоб інвестор навіть не засумнівався в тому, що ваш проект кращий з усіх подібних і не боїться конкуренції. Обов'язково не забудьте вказати контактні дані. Фактичну адресу і дані вас самих і начальницького персоналу. Телефон, факс, поштову скриньку, адресу місця знаходження.
А які хитрощі знаєте ви, для залучення уваги інвестора? Ділимося секретами і досвідом.